Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate tu

Zdroje vitamínu B – opomínané, ale napriek tomu dôležité

Viete, že béčko nie je len jedno? Pod týmto výrazom nájdeme hneď niekoľko vitamínov B, z ktorých každý je prospešný trochu inak. Prezradíme vám tiež, kde nájsť tie najlepšie zdroje vitamínu B.

Zdroje vitamínu B – opomínané, ale napriek tomu dôležité

Béčko ako ho (možno) nepoznáte

Vitamínov B existuje hneď niekoľko. Vo výživových doplnkoch ich nájdete väčšinou spolu, pretože sa navzájom skvele dopĺňajú. Ak dávate radšej prednosť skôr prirodzenému doplňovaniu vitamínov a minerálov z pestrej stravy, mali by ste vedieť, že existujú rôzne zdroje vitamínu B.

Riboflavín ako B2

Tento vitamín B sa hojne používa v potravinárstve najmä ako prírodný zdroj žltého či oranžového farbiva. Pôsobí ako antioxidant, prispieva k ochrane buniek pred oxidačným stresom a k normálnej činnosti nervovej sústavy. Nájdete ho najmä v pečeni, mliečnych výrobkoch alebo napríklad špenátu a mandliach.

Tajomný niacín alias B3

Počuli ste už o niacíne? Práve takto sa nazýva vitamín B3. Je dôležitý pre normálny stav slizníc a pokožky, a preto ho ocenia nielen ženy, ale aj muži. Že máte práve tohto béčka nedostatok zistíte celkom ľahko. Často sa prejavuje vyrážkami alebo fliačkami na pokožke alebo v ústnej dutine. Prirodzené zdroje vitamínu B3 sú tučné ryby a vnútornosti.

B6 a B12 pre pokojnú hlavu

Tieto dve béčka sú prospešné najmä pre tých, ktorí sa cítia unavení a majú „ťažkú“ hlavu. B6 sa inokedy označuje ako pyridoxín a je skvelým výživovým doplnkom. Nájdete ho napríklad v hovädzom mäse, pistáciách alebo avokáde. Športovci, zbystrite pozornosť, B12 má vplyv na fungovanie L-karnitínu, ktorý pomáha spaľovať tuky v našom tele. A ak sa zíde dvojica ako je L-karnitín a B12, celý proces je oveľa efektívnejší. Toto béčko tiež prispieva k normálnej funkcii imunitného systému a tvorbe červených krviniek.

Prečo by ste ich mali brať práve vy?

Keby sme mali zhrnúť to najdôležitejšie na koniec, tak to je jednoznačne fakt, že béčko prospieva pokožke, slizniciam, nervovej sústave a v neposlednom rade podporuje energetický metabolizmus.

Doplniť ho môžete ľahko zo stravy. Ak sa vám pri pomyslení na pečeňovú omáčku dvíha žalúdok, môžete si oddýchnuť. Skvelou alternatívou (aj pre vegetariánov a vegánov) sú napríklad celozrnné obilniny a výrobky z nich, ktoré sú na vitamín B naozaj bohaté. Spoľahlivé zdroje vitamínu B sú potom výživové doplnky, vďaka ktorým vitamín B doplníte naozaj ľahko.
 

ProMan Plus

ProMan Plus+

Prirodzená podpora testosterónu

* platíte iba poštovné 1.95€


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa

Vyskúšajte ProMan Plus ZADARMO*

*platíte iba poštovné 1,95€

Načítavam formulár

ProMan sa stal súčasťou môjho života

ProMan sa stal súčasťou môjho života

Peter Nyári, Filákovo

Je lepšie byť pripravený ako prekvapený!

Je lepšie byť pripravený ako prekvapený!

Aleš Valenta, olympijský víťaz

ProMan Plus ma nakopol v živote

ProMan Plus ma nakopol v živote

Roman Markusek, Bratislava